Majowa roślinna kolacja Chefs For Change wyprzedana!

Mamy dobre wieści! Już w najbliższy piątek, wspólnie z ambasadorami i partnerami projektu Chefs For Change przygotujemy wegańską kolację charytatywną dla… 105 gości! Bilety na gdyńskią odsłonę naszego wydarzenia wyprzedały się dokładnie tydzień przed 10 maja, czyli dniem, na który bardzo czekamy! A to dopiero początek dobrych wieści – wczoraj przygotowaliśmy śniadanie prasowe dla lokalnych mediów, po to by jak najwięcej osób z Trójmiasta dowiedziało się, że warto podjąć kroki ku zmianie!

Majowe Roślinne Poniedziałki rozpoczęliśmy 6 maja od śniadania prasowego zorganizowanego w gdańskiej Skōmie. Zaprosiliśmy na nie przedstawicieli mediów z Trójmiasta, aby mogli bliżej poznać ideę naszej kampanii.  Przepyszne śniadanie przygotowali Marcin Popielarz, ambasador projektu Chefs for Change, Chef Patron gdyńskiej Restauracji Biały Królik, która jest miejscem naszej najbliższej kolacji oraz Mikołaj Bator z Zakwasowni, lokalnej firmy z Pomorza, produkującej ekologiczne wegańskie kiszonki i zakwasy. Panowie, dziękujemy za wsparcie!

Mieliśmy przyjemność gościć przedstawicieli m.in. redakcji: Radia Eska, portalu Wirtualna Polska, Gazety Wyborczej, magazynu Gastronom Wybrzeża, Kulinarnego Szlaku. Serdeczne podziękowania ślemy również firmie Lilu, która dostarczyła znakomite składniki do przygotowania dań i twórcom Fundacji Skōma, która udostępniła nam swoją piękną przestrzeń. Postawiliśmy na aktywne śniadanie, dlatego dziennikarze mieli okazję przygotować pyszne roślinne dania wspólnie z szefami kuchni!

Weronika Pochylska, Head of Development kampanii RoślinnieJemy, szczegółowo przedstawiła zamierzenia i cele projektu “Chefs For Change” i #RoślinnePoniedziałki, opowiedziała również o najnowszych badaniach dotyczących diety roślinnej i jej pozytywnego wpływu przede wszystkim na nasze środowisko.

W myśl kampanii Roślinne Poniedziałki od 13 maja co dwa tygodnie, do wakacji, w gdańskiej Skōmie odbywać się będą warsztaty z kuchni roślinnej dla szefów kuchni oraz nauczycieli szkół gastronomicznych z Pomorza. Pierwsze warsztaty 13 maja poprowadzi Maria Przybyszewska, ambasadorka projektu Chefs for Change. Kolejne poprowadzą m.in.: Marcin Popielarz, Rafał Koziorzemski, Agnieszka Sierac.

To wspaniałe, że tyle różnorodnych osób, firm, inicjatyw i mediów połączyła jedna idea #ChefsForChange! Jeśli jeszcze wątpicie, że Wasze roślinne wybory mają wpływ na otaczającą Was rzeczywistość, dzielimy się z Wami zdaniem, które przyświeca naszeh wspólnej inicjatywie od samego początku:

Nigdy nie wątp, że mała grupa troskliwych ludzi mogłaby zmienić świat. Tak naprawdę to jedyne, co go kiedykolwiek zmieniło.
Margaret Mead

Projekt Chefs for Change to prosta i ważna idea: więcej roślinnych posiłków w restauracjach, bistrach, domach, szkołach, instytucjach publicznych, szkołach gastronomicznych, kantynach pracowniczych – wszędzie! Aby do tego doprowadzić, zmianę należy zasiać u podstaw – w sercach i spracowanych dłoniach szefów i szefowych kuchni, kucharzy i kucharek w całej Polsce.
Zmiana dopiero się zaczyna!

Zapraszamy do naszej społeczności wszystkie osoby, które pracują w branży gastronomicznej, mając wpływ na to, co ląduje na talerzach Polaków. Dla szefów początkujących w temacie mamy bezpłatny przewodnik, który pomoże wprowadzić wegańskie menu do restauracji, dostępny pod tym linkiem.

Chcesz dołączyć do projektu Chefs For Change Polska i zostać naszym ambasadorem lub ambasadorką? Tylko od Ciebie zależy na ile się zaangażujesz. Wspólnie z szefami i szefowymi kuchni działamy m.in.:

• wprowadzając roślinne menu do ich restauracji/kantyny/stołówki
  • organizując roślinne kolacje charytatywne
  • występując w mediach, mówiąc o potrzebie bardziej roślinnego żywienia i gotowania
  • prowadząc warsztaty kulinarne dla szkół gastronomicznych / firm / partnerów
  • prowadząc pokazy kulinarne podczas wydarzeń osnutych wokół przyszłości jedzenia
  • pracując nad międzynarodowym roślinnym guidebookiem restauracyjnym
  • namawiając kolejnych szefów i szefowe kuchni do wprowadzania roślinnych dań.

Masz pytania? Napisz: kontakt@roslinniejemy.org
fanpage projektu Chefs For Change Polska – klik!
RoślinnieJemy
Chcąc wspierać właścicieli lokali gastronomicznych, producentów żywności i wszystkie osoby oraz instytucje zainteresowane odpowiadaniem na potrzeby zmieniających się konsumentów, grupa doświadczonych ekspertów powołała kampanię RoślinnieJemy. Działamy, opierając się na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. Można nam zaufać.